Tack för alla röster! Det blev ett mandat!

Resultatet av valet blev som jag hade hoppats på, röster till ett mandat! Jag tackar för det förtroende ni väljare gett mig, och jag kommer arbeta hårt och långsiktigt för vänsterns punkter och värderingar.

Nu närmast är det förhandlingar om vilka som ska styra i kommunen, bollen ligger hos socialdemokraterna, som är kommunens största parti. Vi får se vart dessa förhandlingar för oss, trots den starka framgång vi haft så är vi fortfarande ett litet parti – 2.24%.

Vår styrka är att vi vet hur vi vill utveckla vår kommun, denna mandatperiod och längre fram, till skillnad mot Nybyggarna som inte har något färdigt program. När det gäller SD:s nya mandat i fullmäktige, är detta endast tragiskt. Ett hån mot vår demokrati och värderingar i Sverige. SD:s politik i fullmäktige kommer att utsättas för hårt angrepp, så att deras representant måste visa deras sanna ansikte.

Vi har blivit fler! Vi är nu 3 partikamrater i kommunen, och det är fler på gång! Vi kommer under hösten bjuda in till ett kvällsmöte för intresserade, med syfte att skapa en grogrund för en partiförening och ett levande demokrati arbete. Målet är en grupp som kommer att studera och arbeta aktivt från och med vintern 2011.

Tack igen för alla röster (118st)

Jonas Andersson

En kommentar till Tack för alla röster! Det blev ett mandat!